listopada 13, 2020

[K-POP] KPOP SONG KDRAMA TAG

Cześć i czołem! Z tej strony Cassierukki i nie dość, że mamy dziś piątek trzynastego to jeszcze jest rok 2020 - czyli to chyba najgorszy dzień w historii ludzkości. Dlatego dziś przychodzę umilić Wam dzień zabawą. Jakiś czas temu wpadłam na pomysł, by dopasować do k-popowych piosenek koreańskie dramy. Tym sposobem powstał mój autorski KPOP SONG KDRAMA TAG. Kategorie utworzyłam pod względem tekstu, teledysku czy tytułu piosenki. Zachęcam, a wręcz nominuję całą k-dramową ekipę Eye of Korea do dopasowania swoich dram. Przygotowałam 10 bardziej, bądź mniej znanych k-popowych piosenek (i jedną bonusową). Kategorie możecie interpretować, jak chcecie i nawet jeśli nie znajdziecie do danej piosenki dramy, można dopasować książkę, anime czy mangę. Zachęcam każdego do zostawiania swoich propozycji w komentarzach. 


1. Drama, która trafiła w twój gust pod każdym względem

Takimi moimi skarbami jest Extraordinary You i Moorim School. Do tej kategorii przypasuję Moorim School, jako że Extraordinary You będzie u mnie miało swoją kategorię później. Kocham dramy szkolne, historyczne lub z wątkiem fantastycznym. W Moorim School to miałam i do tego dostałam ciekawą fabułę, interesujących bohaterów, wymarzone przez każdego widza zakończenie i cudowny OST. 

Źródło: https://pin.it/5uGpauF

Czwórka naszych głównych bohaterów uczęszcza do szkoły, gdzie uczy się dyscypliny, przeróżnych życiowych wartości i sztuk walki. Niespełniony idol będący jednym z głównych bohaterów odkrywa, że posiada specjalne zdolności. Drama szkolna? Prawie. Wątek fantastyczny? Tak. Czy drama trafiła w mój gust pod każdym względem? Tak. Zwłaszcza że gdy ją oglądałam, nie miałam ochoty na fantastykę, a i tak się zakochałam. Czy to mój skarb? Tak.


2. Drama, której proces oglądania był piekłem

Można to interpretować na różne sposoby, na przykład - beznadzejna gra aktorska, zbyt nudna fabuła czy drama była ciekawa, ale pojawiły się problemy techniczne i wywalało Ci cały czas internet. Ja gdy pomyślałam o tej piosence pod względem tego tagu to od razu przyszło mi do głowy U-Prince: The Handsome Cowboy. Drama Tajska więc tym trochę nagnę zasady, bo żadna Koreańska nie przychodzi mi do głowy. Seria U-Prince wydała mi się ciekawym pomysłem, jako że każdy sezon skupiał się na innych bohaterach, ale akcja działa się w tej samej prestiżowej szkole. Niestety ledwo przebrnęłam przez połowę pierwszego sezonu. Gra aktorska? Nie była zła. Nudna fabuła? Później tak. Czyli dlaczego nie mogłam przez to przebrnąć? LOKOWANIE PRODUKTÓW. Było tego zdecydowanie za dużo, były cholernie nienaturalne wykonane przez aktorów, a reklamy były dosłownie częścią odcinka. Oglądałam ją z ogromnym dyskomfortem. 

Źródło: https://pin.it/1iIWjKX


3. Drama, którą polecasz obejrzeć każdemu jako pierwszą

Gdy ktoś zadaje mi to pytanie, zawsze odpowiadam, jakakolwiek z Netfixa, której opis ci się spodoba ewentualnie jakaś historyczna. Jako że na Netfixie dramy nie są takie 'niezręczne' (co może nieprzyzwyczajonej do tego osoby, odstraszać) i większość jest na dość dobrym poziomie. A oglądając dramę historyczną, wciągniesz się bardziej w fabułę i jeszcze popatrzysz przy okazji na piękne stroje i otoczenie. Dlatego połączę oba i powiem Rookie Historian Goo Hae Ryung. Drama przepełniona feminizmem - co w Koreańskich dramach historycznych jest rzadkością. Rollercoaster emocji i nieprzesłodzony wątek miłosny to tylko wisienka na torcie. 


Nasza główna bohaterka jest jedną z pierwszych w historii historyczek. Jednak właśnie przez to, że są kobietami, przez historyków nie są traktowane sprawiedliwie i na równi z nimi. Nasza gówna bohaterka rozpoczyna z tym walkę. 


Źródło: https://pin.it/3xM9P5V


4. Drama, obejrzana przez ciebie przynajmniej kilka razy


Re-watch pełnej dramy, u mnie zazwyczaj się kończy tylko na chęciach. Rzadko mam czas więc wolę obejrzeć coś nowego dlatego powiem tu o mini dramie, którą oglądałam przynajmniej 10 razy. Mowa tu o Click your heart. Dramka, która została nagrana w taki sposób, by można było wybrać sobie zakończenie. Już pomijam fakt, że gra tam prawie całe SF9 (czytaj jeden z moich ulubionych zespołów kpopowych), bo to naprawdę wspaniała rozrywka. Nie świeci ambicją i poziom aktorstwa też nie jest wybitny, ale zakończenie z Chani'm uderza za każdym razem tak samo. 

Źródło: https://pin.it/3jOddDH


Nasza główna bohaterka jest przekonana, że posiada klątwę i przynosi pecha każdemu wokół. Mamy do wyboru 4 historie - szkolnego sportowca, szkolnego łobuza, przyjaciela z dzieciństwa i... tu już byłby za duży spojler jeśli bym powiedziała. I tylko ta czwórka daje jej szansę, by mogła przetrwać w szkole. 

Oczywiście mogę się założyć, że nie tylko ja, ale każdy, kto miał styczność z tą dramą, obejrzał każdą historię. Obejrzałam to już tyle razy i dalej nie przechodzi mi na nią ochota. 


5. Drama obejrzana przez ciebie za jednym posiedzeniem

Niestety nie licząc mini dram, jeszcze mi się to nie przytrafiło. Najbliżej byłam przy Cinderella and the Four Knights gdzie obejrzałam ją za dwoma posiedzeniami. Chociaż mogłabym się założyć że gdybym zaczęła ją oglądać rano, a nie po południu, jak zrobiłam, to na pewno obejrzałabym ją na raz. 

Źródło: https://pin.it/31xsUkq


Prezes dużej firmy zauważa, że nasz Kopciuszek jest w stanie ustawić do pionu jego trzech aroganckich i wiecznie skłóconych wnuków. Dziewczyna zamieszkuje w domu chłopaków, zaczynając wypełniać misje dane przez ich dziadka. Potrzebowałam w tamtym momencie takiej dramy, wiec bardzo się wciągnęłam mimo mało wiarygodnej fabuły. Skupia się głównie na relacjach między ludzkich, więc nie ma tam niepotrzebnych dram. 


6. Ulubiona drama, w której gra członek/ członkini zespołu

Zdarza się, że jakąś dramę obejrzę tylko dlatego, że gra w niej jakiś idol. A czasem zdarza się (w większości przypadków), że wręcz dowiaduję się po czasie, czyi jak włączę pierwszy odcinek i zobaczę znajomą z teledysków twarz. Tak było między innymi przy One more time. (Na Netflixie polski tytuł to Raz po raz, co fabularnie nie ma sensu, więc wolę używać angielskiego tytułu) Jest to mini drama, ale nie czułam, że nią była. Nie jestem osobą, która wzrusza się na filmach czy dramach (wzruszają mnie niewyreżyserowane, prawdziwe rzeczy) tutaj powstrzymywałam się, by się nie rozpłakać. Dramka daje do myślenia, odnoście życia. 

Źródło: https://pin.it/1vuQrt5

Nasz główny bohater zaczyna powtarzać ten sam dzień cały czas. Korzysta z tego do momentu, w którym zdaje sobie sprawę, że to dzień śmierci jego dziewczyny, z którą ostatnimi czasy się kłócił. W dramce gra L - były członek Infinite. 


7. Koreańska drama, której chodź część akcji nie dzieje się w Korei 


Mogłabym dać tutaj The Heirs, ponieważ przez początkowe odcinki bohaterowie są w Stanach. Jednak postawię na coś mniej oczywistego i powiem Dramaworld. Nie ima się to do prawdziwej kdramy, bo to typowa parodia każdej słabej kdramy i amerykańskiego serialu. Ale to nie zmienia faktu, że jest genialną rozrywką i przynosi ubaw po pachy. Spora część dzieje się w Stanach ze względu na główną bohaterkę. Dlatego wydała mi się idealna do tej kategorii. 

Źródło: https://pin.it/3L50fAa

Międzynarodowa fanka koreańskich dram znalazła się w Dramaworld - jednej wielkiej życiowej kdramie. Jednak okazuje się, że to miejsce jest w niebezpieczeństwie i tylko ona może doprowadzić do szczęśliwego zakończenia. 


8. Dobra drama z wątkiem toksycznych relacji


Piosenka mówi, by powiedzieć Googbye, Au revoir, Adios toksycznym ludziom z naszego życia. Kocham tę piosenkę, bo wyszła w momencie, w której jej potrzebowałam i dramka, o której pomyślałam to Miss Independent Jieun jednak niedawno obejrzałam Twenty- Twenty i stwierdziłam, że to ona pasuje idealnie do tej kategorii. Motyw toksycznych relacji jest popularny w dramach tylko po względem Rodzic-dziecko, zwłaszcza w szkolnych. Rzadko trafiam na dramę, gdzie istnieje toksyczna relacja między kochankami czy przyjaciółmi. W Twenty-Twenty poza historią o młodości, mamy oba przypadki. 

Źródło: https://pin.it/5VPlMGe

Drama mnie pozytywnie zaskoczyła, bo nigdy nie oczekuję nic ambitnego po minidramach czy webdramach, które są twórców Youtube. Nasza główna bohaterka jest dorosłą studentką, a i tak jest pod dużą kontrolą swojej matki, dla której najważniejsze jest wykształcenie. Gdy zaczyna naukę na uniwersytecie, poznaje pewnego chłopaka, dzięki któremu zdaje sobie sprawę, w jak toksycznej relacji jest ze swoim przyjacielem. 



9. Drama, której fabuła miała związek z Twoimi zainteresowaniami


Interesuję się poza kdramami i kpopem między innymi jeździectwem, tańcem i lekką atletyka. W związku z tańcem mogłabym przypasować Angel's last mission: love, ze względu na duży wątek baletu, dla którego chciałam ją obejrzeć. Jednak nie miałam okazji jeszcze tego obejrzeć, więc nie mogę jej tu przypasować. Mam mętlik w głowie czy przypasować dramkę ze względu na jeźdiectwo - Longing for spring (chociaż nie do końca, bo ma to wątek wyścigów konnych) czy dramkę ze względu na lekkoatleykę - Mr.Heart (też nie do końca moja działka, bo maratony) Jednak postawię na Mr. Heart, bo to chyba ciekawsza pozycja, zważając na to, że to jedne z nielicznych koreańskich BL (Boys Love). 

Źródło: https://pin.it/5ZbOBRz


Nasz główny bohater chce zając pozycję osoby nadającej tempo podczas biegu najlepszego biegacza maratonów w okolicy. Na początku sportowiec nie jest skłonny do współpracy jednak po czasie jego mały, uroczy pomocnik zaczyna stapiać jego serce. Przeurocza dramka i cieszę się, że powstaje coraz więcej w Korei dramek BL. 


10. 'kdramowy kac' - minęło długo czasu, zanim po tej dramie zaczęło się oglądać kolejną, ponieważ trudno było się po niej pozbierać. 

Przyszedł czas w końcu na moje ukochane Extraoridinary you. Jeśli ktoś pyta, jaka jest moja ulubiona drama to gdy w końcu udaje mu się mnie przekonać bym wybrała wśród moich dzieci to mówię Extraordinary You. Gdy ją skończyłam to poczułam co to prawdziwy kdramowy kac. Miałam ochotę oglądać dramy jak nigdy, ale nie mogłam, bo jeszcze głową byłam w świecie Danoh i Haru. 

Nasza chora na serce główna bohaterka zaczyna zdawać sobie sprawę, że jest częścią komiksu tak jak wszyscy wokół. Dowiaduje się, że z jej sercem będzie gorzej i skończy się to śmiercią. Postanawia oszukać autora komiksu i uniknąć śmierci, w czym zaczyna pomagać jej poboczna postać w komiksie, nad którą autor ma najmniejszą kontrolę. Jednak każda zmiana ma swoje konsekwencje. 

Źródło: https://pin.it/1IsQ37S

Zakochałam się w tej dramie jak i w naszej głównej bohaterce już od pierwszych odcinków. Zaskoczyła mnie innowacyjną fabułą i przepełniła emocjami. Jak obawiam się ponownie obejrzeć Moorim School ze względu na to, że mogę zmienić zdanie na jej temat, to tu wiem, że Extraordinary You nigdy nie będę miała dość. 


BONUS

11. Drama, na której temat Twoje zdanie się z czasem zmieniło.


To pytanie dodaję jako bonus ze względu na to, że sama nie mogę przypasować do tej kategorii dramy, a z chęcią poczytam na ten temat u innych. Pewnie gdybym w końcu zdecydowała się na re-watch którejś to coś by się tu pojawiło. Ale jak na razie moje zdanie na temat żadnej z dram, które obejrzałam, się nie zmieniło. 

Z mojej strony tyle kochani. Mam nadzieję, że ta zabawa przypadła wam do gustu. Koniecznie dajcie znać w komentarzach, jakie koreańskie dramy WY dopasowaliście do danej kategorii. Do zobaczenia niebawem! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Eye of Korea , Blogger