Na koreańskim rynku kosmetycznym (i nie tylko!) pełno jest przeróżnych współpracy, a twarze piosenkarzy, aktorów, sportowców czy innych znanych osób zdobią ulice miast. W dzisiejszym poście przybliżę Wam kilka znanych kolaboracji pomiędzy dużymi firmami, a idolami.
TONYMOLY x Monsta X
TONYMOLY jest obecnie jedną z najpopularniejszych (szczególnie w krajach azjatyckich) koreańskich marek kosmetycznych. Założona została w 2006 roku, a już sama nazwa chyba najlepiej opisuje jej główny cel (z ang. tony – modny, stylowy; z jap. moly – upiększać). Charakteryzują się one, nie tylko uroczym wyglądem i nowoczesnym designem, ale też naturalnym składem i faktem, że nie są testowane na zwierzętach.
Do współpracy między marką a zespołem doszło już, po raz pierwszy, w 2018 roku, ale jak mogliśmy się później przekonać, po dość dużym sukcesie kolaboracji została ona powtórzona rok później.
W ofercie pojawiły się produkty takie jak:
- kremy do rąk (7 rodzajów do wyboru, każdy sygnowany innym członkiem zespołu)
- tinty do ust
- balsamy do ust
- bazy pod makijaż w postaci cushionów
KAJA x (G)I-DLE
KAJA beauty to wynik współpracy Sephory z koreańską beauty marką Memebox. Ich produkty cechują się swoim nowoczesnym i nietuzinkowym wyglądem, są głównie brokatowe, o żywych kolorach czym z pewnością przyciągają do siebie uwagę.
Efekty ich kolaboracji z żeńską grupą (G)I-DLE mogliśmy zobaczyć w lutym 2019 roku, podczas premiery teledysku dziewczyn – Senorita, w którym zauważyć można produkty właśnie tej marki.
Innisfree x Wanna One
Innisfree jest koreańską marką założoną w 2000 roku, w ofercie której znaleźć możemy głównie produkty do pielęgnacji. Założyciel – Sunghwan Suh, zainspirowany codzienną rutyną matki, którą z zaciekawieniem podglądał w dzieciństwie, gdy ta spędzała godziny używając przeróżnych kosmetyków, od zawsze pragnął założyć markę, której podstawą będzie natura. Po wielu poszukiwaniach, w końcu wybrał odpowiednie miejsce – wyspę Jeju. To tam pośród bogatej w minerały wody, otoczonej polami zielonej herbaty powstają produkty wchodzące w skład marki Innisfree. Pan Suh wierzy, że w pielęgnacji powinna opierać się przede wszystkim na zapobieganiu, a jego hasłami towarzyszącymi kosmetykom są: natura, piękno i harmonia.
Do współpracy z zespołem po raz pierwszy doszło w połowie 2017 roku, gdy członkowie Wanna One zostali twarzami linii glinek do twarzy – Jeju Volcanic Color Clay Mask, konsumenci mogli wybrać spośród 7 różnych produktów o konkretnych właściwościach, kolorach i składnikach. Później pojawiła się jeszcze kolekcja balsamów do ust i różne zestawy pielęgnacyjne, w tym świąteczny.
cr.hyukhee05, deviantart |
VT x BTS
Na oficjalnej stronie VT Cosmetics nie znajdziemy zbyt długiego opisu początków, celów czy historii tej marki, widnieją tam jednak trzy hasła: „Naturalne składniki”, „Technologia nauki o skórze” oraz „Trendy”. Jest to chyba najlepsze podsumowanie firmy, która wciąż idzie do przodu, nie zapominając przy tym o możliwości wykorzystania dostępnych produktów, które oferuje nam matka Ziemia. Znana jest z niezwykle eleganckich, minimalistycznych opakowań, które bardzo często przyozdobione są brokatem lub innym stonowanym dodatkiem.
Pierwsze wyniki tej kolaboracji mogliśmy podziwiać już w 2018 roku, początkowo były to produkty typowo makijażowe – pomadki do ust, tusze do rzęs, pudry, podkłady itp. W dalszych miesiącach współpracy zakres oferty znacznie się poszerzył, poprzez np. linię – L' ATELIER des SUBTILS, czyli 7 kremów do rąk i perfum, każdy o zapachu kojarzącym się z danym członkiem zespołu, czyli:
- Namjoon (RM) – drewno
- Seokjin (Jin) – bawełna
- Yoongi (Suga) – mech, zapach natury
- Hoseok (J-hope) – cytrusy
- Jimin – wanilia, słodycz
- Taehyung (V) – piżmo
- Jeongguk – zapach oceanu
Z tego co się orientuję, u nas nie ma wgl możliwości dostania tych kosmetyków do rączki, a szkoda! Słyszałam, że te od BTS są świetne... chociaż nie wiem, czy to jest zasługa BTS.
OdpowiedzUsuńNo ale prawdą jest, że jak się kocha jakiegoś idola, to jakoś tak fajnie myśleć, że może i on korzysta z danego kosmetyku.
Te, które są wymienione w poście prawdopodobnie nie są u nas dostępne, przynajmniej ja nie słyszałam. Choć może kiedyś jakieś się pojawią. 😊 Osobiście, stacjonarnie, kupiłam w Polsce maski w płachcie z aktorem Song Joong Ki i jako "próbkę" dostałam pełnowymiarowy produkt - maskę w płachcie z Minho z Shinee. Koreańskie produkty wchodzą na nasz rynek w coraz większym stopniu. 😄
UsuńOczywiście zawsze można kosmetyki sprowadzić, wiele osób tak robi. 😊