sierpnia 09, 2021

[K-FOOD] Japchae (잡채) - koreański makaron z warzywami i wołowiną


Hejka! Chciałabyś/Chciałbyś zjeść jakieś koreańskie danie? Jednak nie masz pomysłu? Przychodzę z pomocą! Przygotowałam dla Ciebie przepis na Japchae (잡채) czyli koreański makaron z warzywami i wołowiną. Jest to proste danie, jednak trochę pracochłonne. Jest to moja wersja, więc podaję Wam mój przepis, tak jak ja lubię. Nie przedłużając zapraszam!

Składniki:
- 15 dag wołowiny
- pięć pieczarek
- mała cebula
- mała marchewka
- pół papryki czerwonej
- cztery sztuki szpinaku rozdrobnionego
- trzy łyżki sosu sojowego
- pieprz, sól
- (na oko) makaron ze słodkich ziemniaków (ja zastąpiłam makaronem ryżowym, ponieważ taki bardziej mi smakuje)
- olej/masło do smażenia

Prywatna galeria Chimi

Sposób przygotowania:
Na początku przygotujmy sobie mięso. Mięso myjemy i kroimy w długie plasterki. Następnie osuszamy. Wsypujemy do miseczki i przyprawiamy pieprzem i dodajemy łyżkę sosu sojowego. Odstawiamy do lodówki na czas przygotowania reszty składników naszego dania.

Bierzemy pieczarki, cebulę, marchewkę, paprykę i kroimy wszystko w plasterki. Pamiętajcie aby umyć warzywa przed krojeniem. Następnie bierzemy małą patelnię i dodajemy odrobinę masła. Gdy się roztopi dodajemy na nią nasze pieczarki. Dodajemy pieprz i sól do smaku. Smażymy, aż będą miękkie. Wkładamy do miseczki. Następnie na tę samą patelnię dajemy cebulę i smażymy, aż będzie miękka i taka wiotka. Wkładamy do miseczki. Potem robimy tak samo z papryką. Następnie na patelnię dodajemy szpinak i smażymy go.

Prywatna galeria Chimi
W między czasie możemy wyjąć nasze mięso i smażyć na małym ogniu pod przykryciem. Mięso musi być miękkie, dlatego przykrywamy je pokrywką. Następnie gotujemy makaron zgodnie z etykietą na opakowaniu. W moim przypadku mam makaron bez gotowania, więc zalewam go wrzącą wodą i chwilę czekam.

Następnie bierzemy garnek/miskę, w której będziemy łączyć ze sobą wszystkie składniki. Na początku dodajemy makaron i mięso, a później warzywa, aby nam się nie rozwaliły. Na końcu dodajemy szpinak. Delikatnie wszystko ze sobą mieszamy, możemy to zrobić za pomocą drewnianej łyżki lub założyć foliową rękawiczkę i powoli ciągnąć do góry makaron tak, aby dobrze wymieszać wszystkie składniki. Dodajemy 2 łyżki sosu sojowego, sól, pieprz i nadal mieszamy. Nakładamy sobie na talerz i SMACZNEGO!

Prywatna galeria Chimi

Jeśli będziecie robić to danie, to koniecznie dajcie znać w komentarzu, czy Wam smakuje. Jakie dania koreańskie najbardziej lubicie?
 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Eye of Korea , Blogger