sierpnia 06, 2021

[K-DRAMA] Wy polecacie, ja oglądam - minidramy polecone przez Was (pierwsza edycja)



Cześć i czołem z tej strony Cassierukki! Przed wami pierwszy post z serii ‘Wy polecacie, ja oglądam’, gdzie będę wstawiała minirecenzje polecanych przez Was mini dram. Jakiś czas temu na naszym instastory dodałam skrzyneczkę, gdzie wy zostawiliście mi tytuły swoich ulubionych mini dram czy webdram (k-dram twórców internetowych).


Posty z serii będą się pojawiać co jakiś czas i będą to głównie krótkie recenzje minidram. Postanowiłam, że będę prosiła właśnie o minidramy, by w jednym poście zamieścić od trzech do pięciu minidrecenzji oraz jako, że zajmują one mniej czasu niż pełne dramy. Przy okazji każda dobra minidrama jest idealna na czas kryzysu w regularnym oglądaniu dram. Jest to dobrym wyjściem i dla mnie i dla osób, których recenzja może zachęcić do obejrzenia. Opisy nie są oficjalne, napisałam je sama, tak jak ja odebrałam tę dramę (by też nie zdradzać za dużo). Nie przedłużając...


Splash splash Love



Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/630644754069361028/



Tytuł: Splash splash Love

Data emisji: 13 - 20.12.2015

Ilość odcinków: 2 (po godzinę)

Dostępne na: DRAMAQUEEN

Główne role:



OPIS:

W dzień swojego egzaminu zestresowana dziewczyna przenosi się do przeszłości, gdzie panuje susza. Pojawiając się w środku ceremonii, przynosi nadzieję dla narodu. Mimo że nie wie jak spowodować deszcz, po raz pierwszy w życiu czuje się potrzebna, przez co zbliża się do króla.

Źródło: https://pin.it/6URiyXS


Kilka słów ode mnie:

Do wielu nielogicznych aspektów można by się było przyczepić jednak ostatecznie to całkiem dobra minidrama. Polubiłam bohaterów i im kibicowałam, dobrze się przy tym bawiąc. Wciągająca, momentami skłaniająca do refleksji i idealna jeśli macie ochotę na dramę historyczną, ale nie macie głowy na skomplikowane wątki polityczne. Jedna z lepszych minidram, jakie w życiu obejrzałam.




Last minute romance


Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/21673641940811541/



Tytuł: Last minute romance

Data emisji: 23.10 - 03.11.2017

Ilość odcinków: 10 (po 15 minut)

Dostępne na: DRAMAQUEEN

Główne role:


OPIS:
Chorej na raka dziewczynie zostaje kilka miesięcy życia. Jej pieniądze z odszkodowania postanawia wydać na najtrudniejszą rzecz, jaką miała do wykonania z listy przed śmiercią. Czyli poczuć się jak ukochana największego idola. Dlatego zawiera kontrakt z chłopakiem, który wygląda jak jej największy idol.

Źródło: https://pin.it/6lnFdZy


Kilka słów ode mnie:
Dramka popada w skrajności, ale bardzo przyjemnie mi się ją oglądało. Historia była ciekawa i co najważniejsze, nie wydawała się ukrócona. Przyniosła mi sporo emocji, jako że momentami głośno się śmiałam, a po chwili sceny naprawdę potrafiły uderzyć w serce. Idealna rozrywka z cudowną relacją między bohaterami.


Hymn of death


Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/4714774599693640/


Tytuł: Hymn of death

Data emisji: 27.11 - 04.12.2018

Ilość odcinków: 3 (po godzinę)

Dostępne na: NETFIX i DRAMAQUEEN

Główne role:


OPIS:
Do grupy teatralnej dołącza śpiewaczka, która zwraca uwagę lidera trupy. Tęskniąc za wolnością swojego kraju, wystawiają sztukę w swoim ojczystym języku. Jednak fakt, że są pod okupacją Japonii, zbyt często krzyżuje im plany.

Źródło: https://pin.it/1R8zUEZ


Kilka słów ode mnie:
Nie wiem, czy tylko mi, ale wydawało mi się, że wątek miłosny był bardzo przyspieszony. I może dlatego, że zanim nie włączyłam pierwszego odcinka, kompletnie nie wiedziałam nic o tej dramie, ostatecznie nie były to do końca moje gusta. Dramka ma cudowny klimat, jest piękna wizualnie jak i pod względem historii. Cały czas coś się działo a fakt nawiązania do prawdziwej historii Korei, wciąga jeszcze bardziej. Porusza dość ciężki temat, a mimo to przyjemna z małą namiastką humoru. To bardzo wysoki poziom jak na minidramę.



Noble my love


Źródło: https://mydramalist.com/photos/XA3Lp


Tytuł: 
Noble my love

Data emisji: 23.08 - 16.09.2015

Ilość odcinków: 
20 (po 15 minut)

Dostęplne na: DRAMAQUEEN

Główne role:


OPIS:
Młoda weterynarz znajduje na ulicy dźgniętego nożem bogatego biznesmena. Ten prosi ją, by nie dzwoniła po karetkę. Postanawia mu pomóc, widząc, że mężczyzna jest bliski wykrwawienia się. Biznesmen bardzo chce się odwdzięczyć, jednak kobieta bardzo nie chce przyjąć aż takiej dużej zapłaty. Nagła sytuacja sprawia, że nawiązują kontraktowy związek.

Źródło: https://pin.it/1pgZlUQ


Kilka słów ode mnie:
Dramka idealna jeśli nie macie nic lepszego do roboty. Pełno w niej niejasności i dziwnego humoru. Jednak muzyka w tle dowiodła, że to jest prędzej parodia i nie powinno się brać tego na poważnie. I może dzięki temu nawet dobrze się na tym bawiłam. Tematyką i klimatem przypomina Well-Intended Love (pierwszy sezon), tylko tutaj nie było to na poważnie, dzięki czemu odbierało się to zupełnie inaczej. Może nie sikałam ze śmiechu, ale i tak koteł Marlena wygrywa. 


Jeśli bym musiała wybrać z dzisiejszych dramek jedną, która najbardziej mi się spodobała — byłoby to Last Minute Romance. Najbardziej trafiła w mój gust mimo wszystko i ma u mnie spory potencjał, by obejrzeć ją jeszcze raz.



Na dziś to tyle z mojej strony. Widzimy się w następnym poście z serii. W komentarzach możecie zostawiać swoje polecenia minidram :) DO NASTĘPNEGO!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Eye of Korea , Blogger