kwietnia 24, 2021

[K-POP] Jak zacząć k-popowy Bullet Journal? - pomysły na strony

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki

 

Cześć i czołem! Z tej strony Cassierukki i z małą pomocą Misoo, przygotowałyśmy dla Was coś specjalnego! Pewnie nie tylko ja spotkałam się z pięknymi stronami w (nie tylko kpopowym) bullet journalu co może zmotywować, by zabrać się za własne BUJO. Często spotykałam się ze stronami urodzinowymi członka/ danej członkini zespołu. Ostatnio nawet spotykam się ze stroną imitującą profil Instagrama danego członka/ danej członkini zespołu gdyby takowy profil posiadali. To są strony bardziej wizualne. Przyznaję, że nie jestem mistrzem i za dużego artystycznego talentu to ja nie mam, więc tych ‘pięknych stron’ tutaj nie zobaczycie. I o to chodzi. Jako że jestem osobą sentymentalną, która przy okazji lubi planować i porządkować myśli, to ja swoje kpopowe BUJO traktuję bardziej jak zestawienia lub strony, które uzupełniam na bieżąco. Dlatego do wykonania tych stron też nie musicie mieć nadzwyczajnych umiejętności artystycznych. Bo robicie to dla siebie.



Teraz pojawia się nurtujące pytanie - Jak zacząć?

Moja odpowiedź - otworzyć pusty zeszyt.

Moje pierwsze BUJO to zwykły notes w linie z sieciówki a jego kontynuacja to najtańszy notes w kropki z Empiku. Nie ma to znaczenia, wszystko zależy od osobistych preferencji kratek, linii, kropek czy nawet pustych kartek. Nawet nie potrzeba zeszytu może być ozdobiony segregator z kartami, które pozostały po starych niewykorzystanych zeszytach w szkole.

Osobiście nie pisałam żadnego wstępu, moja pierwsza strona w pierwszym BUJO to profil SEVENTEEN, a pierwsza strona w drugim to moje odczucia odnośnie jednej piosenki. Wymienione pomysły to tylko sugestie i to nie obowiązek, by zawierać je w swoim kpopowym bullet journalu.

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


Przydatne lifehacki

- Jeśli jesteś osobą początkującą w handletteringu polecam używanie markerów z trójkątną końcówką. Jest ona zdecydowanie łatwiejsza w rysowaniu liter o różnych kształtach niż popularna końcówka w pędzelek.
- Jeśli masz problem z rozplanowaniem strony, zrób delikatny szkic ołówkiem. Szczególnie naszkicuj sobie tytuł.
- Jeśli używasz markerów lub farb podłuż pod swoją stronę podkładkę, aby nic nie przebiło na drugą stronę.
- Przed wydrukowaniem zdjęć zmierz linijką, ile masz na nie miejsca, a następnie zmień wielkość zdjęcia przed wydrukiem.
- Na ostatniej stronie możesz sprawdzić, czy przybory, jakie będziesz używać, nie przebiją lub nie zniekształcą strony w bujo.
- Trzymaj wszystko w jednym miejscu oraz posegregowane, dzięki czemu nie kupisz kolejnego takiego samego zestawu naklejek.
- Nie marnuj papieru i wykorzystuj pozostałości po poprzedniej stronie. Pozostałe paski możesz zamienić np. w ramkę dla zdjęcia idola w innej stronie.
- Wymieniaj się przyborami ze znajomymi tworzącymi bullet journale. Być może potrzebujesz kawałka żółtej washi tape, którą ma twój znajomy/znajoma, a on/ona potrzebuje photokarty z biasem, którą masz w zapasie. 

Źródło: zdjęcie prywatne Misoo


Lista

Zacznę od najprostszych do wykonania stron, czyli najróżnorodniejszych list. Czy to lista ulubionych choreografii, ulubionych MV, K-dram do obejrzenia, albumów do kupienia czy od razu przychodząca do głowy BIASLISTA.

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


Źródło: zdjęcie prywatne Misoo


STAN LISTA

Lista, na którą wpadłam - czyli lista zespołów, które mocnej stanuję. Zawarłam tam moją definicję stanowania zespołu - UWAGA! To moje osobiste kryteria, żeby się trochę ograniczyć i nie mówić, że stanuję 100 zespołów - oraz przy danym zespole logo, moich biasów oraz erę, w której zaczęłam ich stanować i bardziej się z nimi zżyłam.

STRONA UZUPEŁNIANA - warto zostawić kilka pustych stron przed zapełnieniem kolejnej.

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki



URODZINY UB

A dokładnie, kartka z pamiętnika w otoczce urodzin Twojego/ Twojej UB. We wstępie wspomniałam o stronie poświęconej w całości dniu urodzin danego członka/ członkini zespołu. Jednak ja podeszłam do tego w trochę inny sposób. Opisałam w punktach to, co ciekawego działo się u mnie tego dnia w otoczeniu mojego UB, który obchodził wtedy urodziny.

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


Źródło: zdjęcie prywatne Misoo



LIST DO UB

Jak już jesteśmy przy Ultimate Biasach to kolejną stroną, która się u mnie znajduje to list, który napisałam do UB. Nie jest skierowany do konkretnej osoby (jako że często mi się on zmienia bądź jest ich coraz więcej) i napisany jest bardzo ogólnikowo. Ale ponownie to znów zależy od osobistych preferencji. Nie musi to być UB, może to być bias w danym zespole, ale nawet treść posta, który zostawiasz na wewerse czy fancafe.


PROFIL ZESPOŁU

Czyli strona, z której korzystam najczęściej. Tutaj się nie ograniczam jak przy STAN LIST. Tu tworzę profil zespołu, który bardziej mnie zainteresował, którego bardziej słucham niż w kratkę i którego bardziej ostatnio polubiłam.

Zawieram tam nazwę zespołu, logo, nazwę zespołu po koreańsku, datę debiutu, piosenkę, którą debiutowali, nazwę fandomu i wytwórni. Oraz pełne imię i nazwisko każdego członka, jego nazwę sceniczną po koreańsku i datę urodzenia. Ewentualnie jakieś dodatkowe informacje związane z konceptem danego zespołu.

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


Wydane albumy

Przy moich ulubionych zespołach dodaję też jeszcze spis dyskografii oraz najważniejsze dla zespołu daty. Zawieram tam nazwę albumu, datę jego wydania, tytuł piosenki promującej oraz ilość nagród, jakie zdobyła (w programach muzycznych). Jeśli nie zapomnę, dodaję też nagrody, jakie dany zespół zdobył na koreańskich galach w danym roku. Dodaję daty typu - pierwszy win w programie muzycznym, data powstania nazwy fandomu czy dzień w którym pod danym MV wybiło poraz pierwszy 10 lub 100 milionów wyświetleń (zależy od wielkości zespołu)

STRONA UZUPEŁNIANA - warto zostawić kilka pustych stron przed zapełnieniem kolejnej.


Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


OPINIA O ALBUMIE

Osobiste uczucia bądź opinia o danym albumie czy piosence. Ponownie strona, z którą często się spotykam, jednak ja otoczkę ograniczam do minimum. Ale osobiście rzadko z niej korzystam. Wykonywałam taką stronę gdy moje odczucia czy skojarzenia do danego albumu, czy danej piosenki były naprawdę nadzwyczajne albo odnosiły się do sytuacji mojego życia.

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


Znów, w jaki sposób wykorzystacie ten pomysł, zależy od waszych osobistych odczuć. Może to być wasza interpretacja piosenki czy jej tekstu albo...



Teorie do teledysku

Zobaczysz coś podejrzanego w nowym teledysku Twojego UBANDU? - warto to zapisać. Może to poprowadzi Cię do kolejnego teledysku, to poprowadzi Cię do symbolicznych znaczeń, a to doprowadzi Cię to historii i tego co Twój UBAND chce przekazać. 

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


PIERWSZE…

Jak już wspominałam jestem bardzo sentymentalna więc wypisałam wszystko PIERWSZE co było związane z moją przygodą z k-popem. Pierwsza przesłuchana piosenka, pierwszy UB, pierwsza choreografia, jakiej się nauczyłam, przeczytanie fanfiction… Warto tak przysiąść i nad tym pomyśleć.


Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


CYTATY

Ulubione cytaty z k-popowych piosenek - czyli najlepszy zapychacz pustych niewykorzystanych stron.

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


Źródło: zdjęcie prywatne Misoo



HANGUL
koreański alfabet

Strona, od której można zacząć, chociaż u mnie jest ona na samym końcu zeszytu. Napisałam go najprościej do zrozumienia, jak się da. Czy go dobrze znasz, czy w ogóle - zawsze się przyda w każdej postaci. Zwłaszcza jeśli w profilach zespołów piszę nazwy sceniczne w Hanguli - bo gdy uczę się rozpoznawać członków to gdy oglądam programy z nimi - najczęściej w tej postaci są podpisani na plakietkach.

Źródło: zdjęcie prywatne Cassierukki


Na dziś to tyle z mojej strony. Przypominam, że to tylko sugestie, które prostotą miały zachęcić osoby bojące się zacząć przez to, że ich strony w ostateczności nie byłyby takie ładne, jak widzi się na Pintereście. Prowadzicie swój Bullet Journal? Nie koniecznie k-popowy. Macie ochotę na pomysły na strony na BUJO k-dramowe? Podzielicie się swoimi pomysłami na strony, a jeśli któryś pomysł na stronę przypadł Ci do gustu i go wykorzystasz - oznacz nas pod swoim postem lub/oraz dodaj hasztag eokbujo na Instagramie, a my udostępnimy to na naszej relacji ^^ Do zobaczenia niebawem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Eye of Korea , Blogger