lutego 19, 2021

[K-DRAMA] Minidramy dostępne na VIKI + patent na ominięcie tam reklam

Cześć i czołem! Na YouTube istnieje wiele mini dram i webdram, jednak najczęściej mają one tylko angielskie napisy i dla niektórych mimo prostego języka jest to wyzwanie, by się przełamać. W bardzo dobrze znanej, każdemu kdramomaniakowi, aplikacji Viki jest dostępne kilka minidram z polskimi napisami (chiociaż na stan dzisiejszy nie wszystkie tutaj wymienione mają). Jest ich dość sporo, ale przedstawię tylko te warte, według mnie Waszego czasu. W tym przypadku opisy dram nie są oficjalne, jako że te od producentów zdradzają za dużo, co nie ma sensu, mając na uwadze fakt, że te dramy są króciutkie. Jestem zdania, że im mniej się wie, tym lepiej się ogląda. Dlatego już nie przedłużam.



Single and ready to mingle

Źródło - https://pl.pinterest.com/pin/576883033515456651/

Tytuł: Single and ready to mingle
Liczba odcinków: 8
Data emisji: 13.10 - 04.11.2020
Reżyser: Kang Hyun Na
Główne role:
 

Opis dramy:
Dwie przyjaciółki chodziły od początku do damskich szkół. Nawet teraz idąc na studia - ich uczelnia jest damska. Przez co do każdego mężczyzny podchodziły sceptycznie. Co się stanie, jak pewnego dnia zaczną wynajmować mieszkanie z męskimi współlokatorami?

Kilka słów ode mnie: 
Dramka przeurocza i przezabawna. Pokochałam tu różnorodność bohaterów. Nic więcej, tylko dobrze się na niej bawić.

Gwiazdki: 4/5

Ciekawostka: W dramie gra Kim Do Yeon - członkini zespołu Weki Meki.  


Numer Six


Źródło - https://pl.pinterest.com/pin/365424957262445933/


Tytuł: Number Six
Liczba odcinków: 8
Data emisji: 21.12.2018
Reżyser: Park Sun Jae
Główne role:


Opis dramy:
Szóstka najlepszych przyjaciół żyjących ze sobą w kłamstwie. Uzupełniają się wzajemnie, są ze sobą na dobre i na złe, ale w miłości nawzajem nie pozostają wierni.


Kilka słów ode mnie:
Dla niektórych beznadziejne, dla niektórych nie ma tragedii, a dla niektórych parodia każdego spisku w dramach, mimo że nie miała nią być. Przez to nie oczekiwałam od niej niczego. Co prawda głowa mnie już bolała od przewracania oczkami i ilości sekretów, ale nawet dobrze się na niej bawiłam. Dlatego najlepiej przekonać się samemu.

Gwiazdki: 3/5


Mute


Źródło - https://pl.pinterest.com/pin/112519690678857473/


Tytuł: Mute
Liczba odcinków: 4
Data emisji: 19-26.04.2020
Reżyser: Park Sun Jae
Główne role:


Opis dramy:
Dziewczyna jest w stanie czytać myśli osobom, które są jej przeznaczone. Jedną z nich jest muzyk, z którym ma przeprowadzić wywiad, który przez swoją chorobę nie może w pełni się realizować w muzyce. Jednak pewnego dnia dziewczyna przestaje słyszeć jego myśli.

Kilka słów ode mnie:
Dramka wizualne piękna. Jest przeurocza i ma swój klimat. Nie mogę za dużo powiedzieć, bo jest króciutka (ma tylko 4 15-minutowe odcinki). Wciągająca i warta obejrzenia.


Gwiazdki: 4,5/5




Kiss Goblin

Źródło - https://pl.pinterest.com/pin/4925880831634179/

Tytuł: Kiss Goblin
Liczba odcinków: 12
Data emisji: 28.07 - 03.08.2020
Reżyser: Kim Tae Wook
Główne role:
  

Opis:
Goblin, chcąc stać się człowiekiem, musi pocałować 10 ludzkich istot, by nauczyć się ludzkich emocji. Jedna osoba mu w tym pomaga, inna zaś chce go zabić.

Kilka słów ode mnie:
Bardzo dobra jak na minidramę. Wciągająca fabuła przepełniona emocjami.

Gwiazdki: 4,5/5


The temperature of language: our nineteen


Źródło - https://pl.pinterest.com/pin/118360296446350880/

Tytuł: The temperature of language: our nineteen
Liczba odcinków: 16
Data emisji: 13.02 - 09.04.2020
Reżyser: Kim Ki Yoon oraz Ko Jae Hong
Główne role:
 


Opis dramy:
Dziewczyna czuje, że w niczym nie jest dobra i nie widzi swojej przyszłości. Przyjaciel namawia ją do założenia konta, by tam dzieliła się motywującymi i budującymi cytatami, bo twierdzi, że jest w tym dobra. Nie wie, jak bardzo pomaga to jej znajomemu, jak i jej.

Kilka słów ode mnie:
Czy to najlepsza szkolna drama, jaką w życiu obejrzałam? Prawdopodobnie tak, mimo że widziałam ich wiele. W szkolnych minidramach zazwyczaj nie są poruszanie kwestie ambitnych rodziców, nauki czy przyszłości, a raczej mają na celu nas rozluźnić, skupiając się na relacjach, jakie bohaterowie budują w czasach szkolnych. Tu było tego wszystkiego po trochu w idealnych proporcjach. A wątek tego konta sprawiał, że każdy monolog bohaterów można sobie wytatuować na czole jako cytat.

Gwiazdki: 5/5


One fine week

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/231231762107020704/



Tytuł: One fine week
Liczba odcinków: 10
Data emisji: 08.10 - 07.11.2019
Reżyser: Kim Dong Hee
Główne role:
 


Opis dramy:
Członkini popularnego girlsbandu dostaje propozycję wzięcia udziału w programie, gdzie przez tydzień razem z członkiem innego boybandu mieliby zachowywać się jak para (coś jak We got married) Niestety dziewczyna od dłuższego czasu zmaga się z lękami i dostaje ataków paniki przy spotkaniach z obiektywem. Na czas programu zamiana się życiem z bardzo podobnie wyglądającą dziewczyną - kelnerką w kawiarni.

Kilka słów ode mnie:
Dramka bardzo urocza i przyjemna. Chociaż fakt, że dość dobrze jest tutaj pokazane życie idoli 'od kuchni' może te pozytywne emocje trochę przyćmić. Bo wiadomo to ciężki temat. Znów czułam się, jakbym oglądała pełną dramę, a nie mini i za to zawsze daję plus.

Dramka nawet doczekała się w tym roku drugiego sezonu.

Gwiazdki: 4,5/5

Ciekawostka: W główne role wcielają się Jisoo z zespołu Lovelyz oraz Junseop - były członek MyTeen.


Love Revolution

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/494481234094642570/

Tytuł: Love Revolution
Liczba odcinków: 30
Data emisji: 01.09 - 27.12.2020
Reżyser: Seo Joo Wan
Główne role
 


Opis dramy:
W darmie gra Park Jihoon - były członek Wanna One (aktualnie solista), Younghoon - członek The Boyz oraz Dayoung - członkini WJSN.W dniu swojej przeprowadzki chłopak spotyka dziewczynę, którą spotkał w swoim śnie. Robi wszystko, by zdobyć jej skamieniałe serce. Z czasem po długich staraniach, małych komplikacjach spowodowanych rozterkami jego przyjaciół, udaje się mu stopić serce dziewczyny.

Kilka słów ode mnie:
Na początku bardzo irytowało mnie zachowanie głównego bohatera. Więc osobiście w tamtym momencie przyjaciele głównego bohatera ratowali dramę. Z czasem jednak drama stała się przeurocza i momentami szło sikać ze śmiechu. Genialny odmóżdżacz, a przyjaźń między bohaterami to wisienka na torcie.

Gwiazdki: 4/5


Live On

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/773071092286263433/

Tytuł: Live On
Liczba odcinków: 8
Data emisji: 17.11.2020 - 12.01.2021
Reżyser: Kim Sang Woo
Główne role:
 



Opis dramy:
Szkolne radio ma w zwyczaju czytać historie, które anonimowo wysyłają uczniowie. Dziewczyna, słysząc pewnego dnia w głośnikach traumatyczną historię z jej urodzin, zapisuje się do klubu, by dowiedzieć się, kto to wysłał.

Kilka słów ode mnie:
Dramka wartościowa, przyjemna dla oka, z idealną muzyką w tle. Jednak... Męczyłam się, oglądając każdy kolejny odcinek, nie powiem. Nie wciągnęło mnie jakoś, mimo dużej ilości (jak na minidramę) tajemnic i spisków. Nie była zła, ale może nie bardzo trafiła w mój gust. Choć trzeba przyznać, że u niektórych poziom aktorstwa był naprawdę wysoki.

Gwazdki: 4/5

Ciekawostka: W dramie gra Minhyun z NU'EST, Byungchan z Victon oraz Yeonwoo - była członkini Momoland.


Matching! Archery Boys

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/611785930609406367/


Tytuł: Matching! Archery Boys
Liczba odcinków: 8
Data emisji: 04.08 - 28.08.2016
Reżyser: Nam Ki Hoon
Główne role:
 

Opis dramy:
Dziewczyna rysuje webtoon przygotowując się do debiutu. Niestety traci inspiracje. Widzi okazję przy szkolnym klubie łuczniczym. Zatrudnia się jako ich menadżer i zainspirowana relacjami między chłopakami, pisze o nich webtoon. 

Kilka słów ode mnie:
Bardzo zabawna dramka. Śmiałam się widząc w jej oczach ship detektor. Bardzo pozytywna i przyjemna, aż mam ochotę zobaczyć ją jeszcze raz.

Gwazdki: 3,5/5

Ciekawostka: W dramie w główną rolę wciela się Kei - członkini Lovelyz.


The world of my 17

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/311944711696787877/


Tytuł: The world of my 17
Liczba odcinków: 12
Data emisji: 22.04 - 29.05.2020
Reżyser: Choi Sun Mi
Główne role:
 


Ciekawostka: W dramie w główną rolę ciela się Arin - członkini Oh my girl a jedną z pobocznych postaci gra Viini - były członek JBJ (teraz solista).

Opis dramy:
Walka o przyjaźń - tak w jednym zdaniu mogę opisać o czym jest ta dramka. Opowiada historię czterech zupełnie różnych dziewczyn, które razem uczą się tego, co to prawdziwa przyjaźń.

Kilka słów ode mnie:
Dramka luźna, nawet przyjemna, urocza i trochę momentami pogmatwana, ale niesie też dość ważny przekaz. Każdy ma swoje powody, każdy przez coś przechodzi i każdy potrzebuje zrozumienia. Plus trzeba się zastanowić milion razy zanim będziemy chcieli komuś zaufać bezgranicznie. Tak ją odebrałam i za to ją doceniam. Klimatem mogę ją porównać do Best Mistake, jednak tutaj bohaterowie momentami są... bardziej wybuchowi.

Gwiazdki: 4/5


Timing

Źródło - https://mydramalist.com/photos/RJ6wg

Tytuł: Timing
Liczba odcinków: 4
Data emisji: 19.04 - 26.04.2020
Reżyser: Park Sun Jae
Główne role:
 

Opis dramy:
Po utracie pamięci, dziewczyna jedyną rzeczą, jaką rozpoznaje to twarz jej długoletniego przyjaciela. To on pomaga jej odzyskać wspomnienia.

Kilka słów ode mnie:
Klimat More Than Friends (recenzja dramy dostępna na naszym blogu), ale Timing jest miliard razy lepsze. Podobnie jak tam - zły moment więc mijają się z uczuciami, jednak tutaj było to lepiej i ciekawiej rozegrane (wbrew pozorom mini dramy).


Gwiazdki: 5/5



Inne minidramy dostępne na VIKI:

Postanowiłam wymienić jeszcze kilka tytułów, które mi osobiście życia znacząco nie zmieniły, ale były dobrym rozluźnieniem.

Do Dream

Gaduri Resteurant

Monkey and Dog romance

Best Mistake

Cafe Kilimanjaro

Replay: The moment when it starts again - właśnie wychodzi




Jak pozbyć się reklam na Viki?

Viki jest kojarzone z wyskakującymi reklamami, które co chwilę zakłócają oglądanie dramy. Na szczęście odcinki minidram wymienionych wyżej są krótkie, dzięki czemu reklamy, zanim zdążą wyskoczyć, to odcinek się kończy. Jednak ostatnio znalazłam sposób na to, by ominąć wyskakujące reklamy podczas długich odcinków dram.

UWAGA! NIE DZIAŁA ZAWSZE I U KAŻDEGO!

Osobiście patent działa mi tylko na telefonie i tablecie. Mnie osobiście na laptopie nie działa, ale też warto spróbować.


Co trzeba zrobić?

Gdy włączamy dany odcinek (wyskakuje nam reklama, czekamy, aż się skończy), klikamy na koniec paska odcinka.




Powinna wyskoczyć nam kolejna reklama. Gdy się skończy - klikamy znów na początek odcinka.Jeśli na pasku ubyła ostatnia, żółta kropka - patent zadziałał i podczas oglądania nie powinny wyskakiwać reklamy. (mimo reszty żółtych kropek, które mogą to sugerować)


Niestety trzeba to powtarzać z każdym kolejnym odcinkiem - ale lepiej obejrzeć dwie reklamy na początku i na końcu niż oglądać je co 10 minut :) Bo reklamy to wciąż rekompensata za to byśmy mogli oglądać koreańskie dramy za darmo.

Od minidram najlepiej nie oczekiwać nic innego niż rozrywki i rozluźnienia. Dzięki temu czasem można się pozytywnie zaskoczyć. Na dziś to tyle z mojej strony. Oglądaliście którąś z tych dramek? Znaliście patent na reklamy? Spróbujecie? Dajcie znać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Eye of Korea , Blogger