lipca 23, 2022

[K-DRAMA] Kanały na YouTube z najlepszymi webdramami

Cześć i czołem, z tej strony Cassierukki! Dziś przygotowałam dla Was listę kanałów na YouTube, których twórcy mogą się pochwalić nieprzeciętnym poziomem swoich produkcji w postaci webdram. 

Wiadomo webdramy to nie są pełne szesnastogodzinne dramy, w których wszystko jest doskonale rozwinięte, i rzadko kiedy można od nich oczekiwać czegoś więcej niż tylko rozrywki, chociaż nie jedna potrafi pozytywnie zaskoczyć. Wiem jak wielu kdramowiczów podchodzi sceptycznie do przyrównywania ich do pełnych dram — czego, jak często powtarzam, nie jestem zwolenniczką. Mam w zwyczaju inaczej oceniać minidramy, pełne dramy, filmy i dramy BL. Wszystko jest dla mnie osobną kategorią i na każde patrzę zupełnie inaczej. 

Mam małą radę dla osób, które właśnie chcą zacząć oglądać trochę więcej webdram/minidram. Najlepiej jest nic od nich nie oczekiwać poza rozrywką i rozluźnieniem. Jak bardzo można rozwinąć fabułę w kilku krótkich odcinkach? Prawie w ogóle. Dlatego jeśli po obejrzeniu webdramy nie czujesz, że akcja jest przyspieszona, ukrócona i nie czujesz negatywnego niedosytu, a wręcz czujesz, jakbyś obejrzał/a pełną szesnastogodzinną dramę... to znak, że to dobra webdrama. Webdramy są też idealne na to, by przyzwyczaić się do oglądania dram z angielskimi napisami, jeśli do tej pory miało się z tym trudność. Język w nich zazwyczaj jest tak prosty, że nawet nie idzie się zorientować, że ogląda się dramę nie z polskimi napisami. 

Czuję się największym patronem wszelkich istniejących webdram dlatego już nie przedłużam... 

PLAYLIST global

PLAYLIST Global, czyli chyba najpopularniejszy kanał jeśli chodzi o tę kategorię. Nie dziwię się, bo ich produkcje są na wysokim poziomie w dużej mierze.  Istnieje jeszcze kanał PLAYLIST ORIGINALS 플레이리스트 오리지널 gdzie jest więcej tytułów i ich produkcji jednak nie mają one jeszcze angielskich napisów. Ciekawe w ich produkcjach jest to, że większość z nich ma to samo uniwersum i gdy obejrzy się kilka z nich — jest to, bardzo przyjemne uczucie zobaczyć znane nam już postacie. 

Moje ulubione tytuły:



Kok TV

W tym przypadku nie wszystkie odcinki kilku ich produkcji są dostępne na nich kanale, ale z pewnością są warte uwagi. Większość z nich jest dostępna na innych stronach z k-dramami tłumaczonymi na język angielski. Niektóre nawet spokojnie można za darmo obejrzeć na VIKI. 


Moje ulubione tytuły:

STRONGBERRY



Kanał, którego twórcy specjalizują się w produkcji krótkometrażowych filmów BL (Boys Love) Są bardzo krótkie i wspominałam o tym kanale przy moim poście o dramach BL. Kanał zdecydowanie wart uwagi, a tytułów przybywa. 


BIGPICTUREMART


Kanał, który dopiero zaczyna swoją działalność i na razie się rozwija w kierunku tworzenia webdram. Jak na razie na swoim koncie mają dwie webdramy — obie obejrzałam i szczerze mówiąc, mnie nie powaliły, mimo że zaciekawiła mnie fabuła obu. Jednak mają spory potencjał, więc możemy patrzeć, jak się będą rozwijać w przyszłości.


REALENDING


Te dramy mają coś w sobie, że wciągają od razu. Nie mają jeszcze wiele tytułów, ale zdecydowanie są one warte uwagi, jako że są one takie... życiowe — przynajmniej te, które obejrzałam.
 
Moje ulubione tytuły:



K-CRUSH


Kanał, którego dramy są dostępne wszędzie indziej tylko nie na ich kanale. Dostępne są tylko fragmenty ich twórczości ewentualnie te najkrótsze webdramy są tam w całości. Nie oglądałam przez to u nich za wiele, ale jak tak czasem przeglądam, to tytuły wydają się bardzo ciekawe i zróżnicowane tematycznie.

Moje ulubione tytuły:



GAMSUNG CLICK


Ponownie nie ma tego tutaj jeszcze wiele. Ich historie mają duży potencjał jak nie największy, by być pełnymi szesnastogodzinnymi dramami. Nie obejrzałam u nich za dużo, ale wiem, że to na pewno kanał wart uwagi.

Moje ulubione tytuły:




LULULALA STORY LAB


Chyba mój ulubiony kanał jeśli chodzi o webdramy, które najbardziej wpadają w mój gust. Do nich najczęściej wracam, by poprawić sobie humor. To właśnie z tego kanału pojawiło się najwięcej tytułów w moim poście o webramach które warto obejrzeć dostępnych na youtube. 

moje ulubione tytuły:


Tak prezentuje się lista najciekawszych kanałów na YouTube, które zajmują się produkcją webdram. Jakie są Wasze ulubione webdramy? Podzielcie się w komentarzu! Na dziś to już ode mnie tyle — DO NASTĘPNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Eye of Korea , Blogger